Köpvillkor

Det måste poängteras att det är endast en liten del av vårt jätte lager av Cadillac delar som finns med i webbutiken. Hittar du inte det du söker Ring eller Mejla till oss.

Allmänt
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Montering av delar
Kunden har ansvaret att kontrollera varans rätta beskaffenhet samt att varan passar till den bil där den skall monteras, detta skall kontrolleras av kunden innan den monteras.
Vi svarar ej för följdskador, vinstbortfall, förlorat bruk, förlorad arbetstid eller dylikt.
Vi ersätter ej eventuella verkstadskostnader som kan uppstå vid reklamationer eller följdskador.

Betalningssätt
Kortbetalning Visa/Mastercard
Sker via säker anslutning till Auriga/Teller och är kostnadsfritt.

Direktbetalning via internetbank
Vi accepterar direktbetalning via alla svenska banker som erbjuder det: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Vi samarbetar med Payson för säker anslutning vid direktbetalningar.

Förskottsbetalning
Vill du betala din order i förskott till vårt bankgiro går det bra. Betala in summan av din order inklusive frakt till vårt bankgiro 516-9834 och ange ditt ordernummer. Tänk på att det kan ta några dagar innan vi kan se inbetalningen.

Faktura
Vill du betala mot faktura gäller följande villkor:
– Du skall ha ett kreditvärdigt kundnummer hos oss som du fått när du handlat förut på TA Motor AB.
– Med kreditvärdigt kundnummer menar vi att då har du fått 30 dagars kredit av oss tidigare och inte betalat fakturan för sent.

Är du kund hos oss sen tidigare?
Har du handlat av oss förut och vill ha en faktura samt har ett kreditvärdigt kundnummer gör så här: Välj Faktura som betalningsalternativ. När du sen kommer till kassan Granska & Bekräfta Skriver du in ditt kundnummer längst ned i Meddelande rutan

Du kan kontakta oss och ansöka om ett kundnummer
Vi gör normalt en kreditkontroll på alla nya kunder som ansöker om ett kundnummer hos oss, och det kan gå ut en omfrågandekopia.

Vi kan även om du lägger en order och inte uppfyller alla kraven komma att ändra ordern till annat betalsätt.

Om betalning uteblir tillkommer påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta med referensränta +8%.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är beroende på vikt och storlek på det du beställer. Överstiger ordern 2500:-  så skickar vi fraktfritt inom Sverige. För Danmark och Finland (utom Åland) gäller 5000:- fraktfritt.  Vi väljer fraktsätt på fraktfria ordrar.
Önskar du något annat fraktsätt än vårt valda, så betalar du den eventuella mellanskillnaden. Undantag finns där inte fraktfritt gäller. Det står en notering om detta i artikelns text om den undantas från fraktfritt.

Leverans
Vår leveranstid är normalt 2-4 vardagar. Normalt har vi alla produkter i lager, skulle inte så vara fallet kontaktar vi er om ni önskar vänta eller kostnadsfritt avboka er order.

Ej utlösta paket
Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt tur och retur samt expeditionsavgift, dock minst 160 kr inkl. moms. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Alla bedrägeriförsök polisanmäls. Vi loggar IP vid varje beställning som bifogas polisanmälan.

Reklamation/ångerköp/avbeställning
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid. Vi följer svensk lag och konsumentverkets råd som säger att det är konsumenten som ska stå för returfrakten om konsumenten ångrar sitt köp. Är det däremot fel på varan (en reklamation) eller att vi gjort en fel leverans betalar vi returfrakten. Hör då av dig till oss innan du skickar tillbaka något, så får du en returfraktsedel av oss. Vi betalar alltså frakten om vi levererat fel, eller det är en felaktig vara. Har du beställt fel eller ångrar ditt köp så betalar du frakten tillbaka till oss.

Vid berättigad reklamation reparerar eller ersätter vi den felaktiga delen.

För reklamationer, ångerköp och avbeställning. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av TA Motor AB. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår Tommy Lindell.

Mer information i vår integritetspolicy.

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal m.m. Den närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna.

Tvist
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Fraktpriser inom Sverige

Brev
under 50 g, 55 kr
51-100 g, 70 kr
101-250 g, 90 kr
251-500 g, 100 kr
501-1 000 g, 160 kr
1 000-2 000 g, 185 kr

Brev Postförskott, +135 kr

Paket
under 3 kg, 210 kr
3-5 kg, 245 kr
5-10 kg, 330 kr
10-15 kg, 375 kr
15-20 kg, 440 kr
20-32 kg, 875 kr

Paket Postförskott, +135 kr

Fraktpriser till Danmark & Finland (ej Åland)

Brev
under 50 g, 75 kr
51-100 g, 90 kr
101-250 g, 130 kr
251-500 g, 170 kr
501-1 000 g, 250 kr
1 000-2 000 g, 375 kr

Paket
under 3 kg, 345 kr
3-5 kg, 360 kr
5-10 kg, 470 kr
10-15 kg, 500 kr
15-20 kg, 630 kr
20-32 kg, 1010 kr

Övrigt
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. TA Motor AB förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Cadillac Customer from outside Sweden

This shop is written in Swedish, Finnish and English, and you can order, pay and check out direct in the webshop If you are from one of the countries below.

Åland Islands, Norway, Belgium, Estonia, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Germany, France, Austria, Cyprus, Bulgaria, Greece, Ireland, Italy, Croatia, Malta, Poland, Portugal, Hong Kong, India, Japan, Faroe Islands, Monaco, Svalbard and Jan Mayen, Canada, USA (US), Australia, New Zealand, Georgia, Bosnia Herzegovina, Iceland, Liechtenstein, Monaco, Switzerland, Serbia, Denmark, Finland, Brazil, Falkland Islands, Slovenia, Slovakia, Spain, Czech Republic and Hungary.

If you are from another country, so of course you can order from us. Just order as usual and fill out your details such as name, address, e-mail and phone number. Then type in the message box if you wish to pay by Visa or MasterCard. Or if you want to prepay to our bank.

After we have received your order, we will send you an e-mail with Proforma Invoice, freight calculated and the total cost. And of course, payment instructions. When the money arrived in the bank or card account, we send the Cadillac parts to you.

We understand that Swedish is not so easy to understand, but with English, or perhaps a translation program, we will understand each other. We have been selling parts all over the world using Swenglish and good mood, so just send an e-mail to [email protected] Just write down what you want to buy or just your questions, we will answer you with northern reliability. Welcome!

Sincerely,
TA Motor AB